פריסת תשתית חדשה במשרד – נקודות חשובות

פריסת תשתית חדשה במשרד – נקודות חשובות

פריסת תשתית חדשה במשרד נתפסת לעיתים כעניין של מה בכך. פורסים כמה כבלים, מתקינים כמה נקודות חשמל ונקודות חיבור למחשב – וזה הכול. אלא שאין טעות גדולה מזאת. פריסת התשתית קובעת למעשה את אופי העבודה במשרד ועשויה לשפר מאד את רמת היעילות בעבודה, מה שעשוי להביא לחיסכון ניכר בהוצאות.

שלב ראשון – תכנון נכון

לפני שחושבים על פריסת התשתית, יש להתייחס תחילה לתקציב שיועד למטרה הזאת. השקעה נכונה של התקציב תניב פירות בתוך זמן קצר. עם זאת, אם מדובר במשרד שכור, חשוב להימנע מהוצאות מיותרות.

מבנה הרשת: הרשת צריכה להיות מתוכננת בצורה כזאת שלכל עמדת מחשב תהיה גישה נוחה לרשת. הדבר מסייע מאד כשצריכים לבצע פעולות תיקון ותחזוקה. עם זאת, החיבורים צריכים להיות מוצנעים. מעבר לחשיבות האסתטית, הדבר מונע פגיעה אקראית בתשתיות. (קריעה או ניתוק של כבלים, פגיעה בחיבורים). יש להרחיק את החיבורים ממקומות שבהם יש תנועה מתמדת של עובדים ו/או לקוחות. אף שהדבר נשמע טריוויאלי משהו, כדאי לשים לב שליד כל חיבור לכבל המחשב יהיה גם חיבור לרשת החשמל. החיבורים לרשת החשמל חייבים להיות מותאמים לחיבורי המחשב השונים – מחשב, מסך, סורקים וכו'. מומלץ גם להשאיר נקודת חשמל אחת או יותר בלא שימוש מוגדר. השאיפה, מכל מקום,  היא להימנע ככל האפשר משימוש בכבלים ארוכים.

התאמה לצרכי הלקוח: תכנון התשתית חייב לקחת בחשבון את צרכי הלקוח. יש לקוחות המעוניינים בחיבור לפקס או מדפסת, מה שמחייב תכנון זהיר של החלל הפנימי. חלק ניכר מהמשרדים מעדיפים חיבור למתקן מרכזי ולא למדפסות או מכשירי פקס אישיים. הדבר חוסך בהוצאות, אבל הרבה יותר מכל תורם להתייעלות העבודה וחיסכון במקום.

השפעת סוגי הכבלים וציוד הקצה על ביצועי הרשת

אחד הדברים החשובים בתכנון והתקנה של רשת חדשה הוא סוג הכבלים שבהם נעשה שימוש. סוג הכבלים חייב להיות מותאם לאופי העבודה ברשת ולנפח המידע שאמור לעבור בה. זאת ועוד – התכנון חייב לקחת בחשבון גידול צפוי בהיקף ובכמות המידע, הן בגלל הגידול בכמות המידע והן בגלל חיבור של מספר משתמשים נוספים. שימוש בכבלים מתקדמים בעלי יכולת להעביר כמויות מידע גדולות ישפר את סיכויי הרשת להתפתח בצורה נכונה.

כל האמור לעיל הוא רק אפס קצהו של תכנון תשתיות נכון. המומחים שלנו יסייעו לך לתכנן לפרטי פרטים את התשתיות, תוך התייחסות לכל מגוון הנקודות הקשורות בנושא. אנו נבצע עבורך את התקנון וההתקנה של הרשת במהירות וביעילות.

כתיבת תגובה